Organizarea contabilitatii in partida simpla incepand cu 2015

Este in dezbatere publica proiectul de reglementare a contabilitatii in partida simpla. Pentru a-l consulta intra aici. Acesta va intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2015. Prin el se abroga OMFP 1040/2004.

Principalele modificari:

1. Contabilitate in partida simpla sau in partida dubla?

Persoanele care isi organizau, pana acum, contabilitatea in partida simpla vor avea posibilitatea de a opta pentru organizarea si conducerea contabilitatii in partida dubla, pana la nivel de balanta, dar fara a intocmi si depune situatii financiare – Bilant. Se trece la contabilitate in partida dubla, incepand cu anul urmator depunerii obtiunii. (Daca depui optiune de trecere la contabilitate in partida dubla in anul 2015, persoana aplica prevederile contabilitatii in partida dubla incepand cu 1 ianuarie 2016.)

Nu este specificata procedura de urmat cand se doreste revenirea la partida simpla de la partida dubla.

2. Registru de incasari si plati, Registrul inventar

Nu mai trebuie semnate si parafate de catre finante. Vor avea formulare noi.
Formularele parafate de finante vor putea fi folosite pana la epuizarea lor.

3. Ce documente pot fi folosite?

Documentele ce pot fi folosite sunt cele stabilite in proiect, fara a fi limitative si fara a fi toate obligatorii. Se poate utiliza orice document financiar-contabil reglementat de OMFP 3512/2008.

Formularele pot fi pre-tiparite sau editate cu tehnica de calcul si cu respectarea cerintelor legate de continutul minimal.

4. Inventarierea

Este obligatorie efectuarea inventarieri generale conform OMFP 2861/2009. Inventarierea este obligatorie la infiintare, anual si la incetarea activitatii.

Se clarifica ce anume se inventariaza si se inscrie in registrul inventar. Conform proiectului, elementele patrimoniale sunt bunurile si drepturile ce contribuie la desfasurarea activitatii. Acestea cuprind: imobilizari corporale, stocuri si imobilizari necorporale. Nu cuprind obligatii de plata, creante, numerar sau elemente similare.

5. Operatiunile in valuta

Operatiunile in valuta se vor inregistra la cursul de la data operatiei fara a calcula diferente de curs valutar. In Registrul de incasari si plati va trebui sa apara la explicatii suma in valuta.

6. Arhivarea

– Registru de incasari si plati si Registrul inventar se vor pastra 10 ani.
– Documentele justificative se vor pastra 5 ani. Documentele justificative care atesta proveninta unor bunuri cu utilizare mai mare de 5 ani, se vor pastra pe perioada de utilizare a bunurilor.
– Statele de salarii se vor pastra 50 de ani.

Nu uitati de Registrul de evidenta fiscala in baza caruia se va determina venitul impozabil. Ministerul Finantelor nu a aprobat inca modelul si continulul registrului.

You May Also Like…

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *