Antreprenor: informații pentru tine

Când vorbim despre antreprenoriat, apare întrebarea: "Pentru acest statut am nevoie de niște calități înnăscute, cu care anumite persoane sunt înzestrate, iar altele nu?" Raspunsul este NU! Deși, unele atribute individuale pe care unii le dețin, ajută și stimulează activitatea antreprenorială, acestea sunt datorate, mai degrabă, mediului în care trăiește, decât dotărilor genetice. Însă, chiar dacă pe parcursul vieții, ai dobândit în mod inopinat, ”darul” antreprenoriatului, acest lucru nu este suficient! Antreprenoriatul presupune o învățare continuă! În caz contrar, ”darul” antreprenoriatului nu valorează nimic, la fel cum un diamant neprelucrat arată ca un bolovan. Mai mult, chiar și o stâncă șlefuită poate arăta splendid, chiar dacă înlăuntrul ei nu s-a aflat niciodată un diamant.

Rezolvarea este educația antreprenorială! Totuși, ce e necesar, este să fii o ”minte” curioasă!

Anunț începere proiect Grant capital de lucru CONTEZIA SRL

CONTEZIA SRL anunță lansarea proiectului cu titlul ”Proiect capital de lucru – CONTEZIA SRL”, proiect cu nr. RUE 690 înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr 130/2020. Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE , respectiv 15.12.2020 până la 15.12.2021. Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea CONTEZIA SRL Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele: -menținerea activității pe o perioada de minim 6...

citește mai mult

Eșalonarea simplificată la plată ❗Termen depunere: 15 decembrie 2020

Baza legală: OUG 181/2020 și Ordinul ANAF 3896/2020. Folosește-te de cele două linkuri pentru a studia chestiunile de finețe din legea privind eșalonarea simplificată la plată. Ce datorii intră în eșalonarea simplificată plată? Pentru datoriile cumulate către ANAF în perioada 16.03.2020 și 25.12.2020, poți opta pentru eșalonarea simplificată de plată. Și chiar e simplificată: nu ai cash-flow previzionat și tot felul de situații de completat cum este la eșalonarea clasică, nu vii cu garanții, se depunere cererea online și răspunsul îți vine tot online în maxim 5 zile. Termenul maxim pentru...

citește mai mult

Contribuție sănătate (CASS) estimat peste plafon, realizat sub plafon – cât plătești sănătate?

Se pune întrebarea ce obligații de plată și declarative are o persoană fizică individuală sau organizată sub forma unui PFA, care a estimat, în declarația unică depusă, că va realiza venituri peste plafonul de scutire la sănătate dar realizează sub acest plafon? Plătește CASS? Dacă da, în care cazuri și cât plătește? În cazul în care în declarația unică depusă cu sumele estimate, ai estimat un venit net peste plafonul de scutire la sănătate, (respectiv 26.760 lei = 2.230 lei, salariul minim pentru anul 2020 * 12 luni), ai obligația ca până în 15 martie a anului următor să plătești sănătate...

citește mai mult

Ai ridicat dividende? Ce obligații de plată ai?

Obligații de plată la dividende SĂNĂTATE Primul pas este să calculezi venitul realizat de tine în anul precedent. Dacă veniturile tale sunt peste 12 salarii minime pe economie, ai obligația ca până în 15 martie a anului următor, să depui declarația unică. În baza declarației unice vei plăti 10% aplicat la salariul minim pe economie valabil în anul anterior. Termen de scadență: 15 martie a anului următor. Ce venituri intră în cele 12 salarii minime? Toate veniturile realizate, cu excepția veniturilor din salarii. Așadar în plafon intră următoarele venituri realizate de tine: veniturile din...

citește mai mult

Măsuri economice pentru salariați și firme – Update Monitorul Oficial 260/30.03.2020

I. Șomajul tehnic Cuantum șomaj tehnic, categorii, simulare de calcul Indemnizația de șomaj tehnic se stabilește la 75% din salariul de bază corespunzător salariului brut și se suportă de stat prin AJOFM, dar nu mai mult de 75% din câștigul salariul mediu brut pentru anul 2020, respectiv 5429 lei. De șomaj tehnic beneficiază salariații angajatorilor care reduc sau întrerup temporar activitatea total sau parțial ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului, pe perioada stării de urgență decretate, conform unei declarații pe propria răspundere a angajatorului. Modelul declarației, urmează...

citește mai mult

Subiectul lunii: dotarea cu casă de marcat și POS

Dotarea cu case de marcat electronice fiscale – OUG 44/2018

Termen limită:
Contribuabili mari: 01 septembrie 2018
Contribuabili mijlocii și mici: 01 noiembrie 2018
Ce se întâmplă dacă nu dotezi unitatea cu casa de marcat cu jurnal elecronic?

citește mai mult

Procedura privind dividendele distribuite dar neplătite

Pentru dividendele distribuite în anul 2017, dar nevirate în 2017, trebuie plătit impozitul de 5%, chiar dacă virarea lor se amână. Deci, dacă firma a distribuit dividendele dar asociații NU au ridicat dividendele sau le-au ridicat parțial, obligația de plată a impozitului și obligația de declarare, se menține și este obligatoriu de realizat până la 25 ianuarie 2018. Impozitul se declara prin D100, pana cel tarziu in 25 ianuarie 2018. - art. 43, alin. 3 si art. 97 alin. 7 CF - Vezi și "Dividende – monografie contabilă și declarații"

citește mai mult

Ai ridicat dividende? Ce obligații de plată ai?

Din 1 ianuarie 2018, se modifică sistemul de plată pentru dividende. Obligații de plată la dividende în anul 2017 SĂNĂTATE Dacă în 2017, erai salariat, contribuția la sănătate, nu trebuia plătită, erai scutit. Dacă nu aveai statul de angajat, la venitul din dividende mai plăteai 5,5% contribuția la sănătate. IMPOZIT Impozitul pe dividende era și este de 5% aplicat la venitul din dividende. Obligații de plată la dividende în anul 2018 SĂNĂTATE Primul pas este să calculezi venitul realizat de tine în anul 2017. Dacă veniturile tale sunt peste 22.800 lei (12 salarii minime), ai obligația ca...

citește mai mult

Atenție la depunerea Chestionarului de stabilire a rezidenței fiscale

Să vă anunțați apropiații sau chiar voi dacă sunteți în situație, că până pe 31 decembrie 2017, se depune, fără amendă, Chestionarul de stabilire a rezidenței fiscale. Cine depune acest document? Persoanele fizice care sunt plecate din România peste 183 de zile/an și persoanele fizice străine care stau în România peste 183 de zile/an. Unde se depune? La ANAF, personal sau prin imputernicire notarială sau prin poștă. Termen depunere 31 decembrie 2017 Ce documente se mai atașează la acest Chestionar de rezidență fiscală? Certificat de rezidență fiscală, solicitat din țara unde este stabilită...

citește mai mult

Care este diferența dintre impozit micro, profit și specific?

Articolul de față este destinat în special antreprenorilor dar și juniorilor în contabilitate care nu pot face o distincție clară între aceste 3 tipuri de impozite. Ce este impozitul micro, care sunt regulile lui și cum se determină? Impozitul micro este prevăzut la Capitolul III din Codul Fiscal. Ce presupune impozitul micro? Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor este un impozit fix aplicat la cifra de afaceri (la total vânzări). În cazul microîntreprinderilor nu contează nivelul cheltuielilor, impozitul se plătește la venit. Cota de impozitare este 1% pentru firmele care au un...

citește mai mult