Ce trebuie să conțină arhiva zip pentru bilanțul la microentități?

Timp citire:

Microentitățile întocmesc situații financiare anuale care cuprind:

  • bilanț prescurtat,
  • contul prescurtat de profit și pierdere,
  • formularul ”Date informative”,
  • formularul ”Situația activelor imobilizate”.

Bilanțul va avea atașată o arhivă zip care trebuie să conțină:

  • Declarație – conform prevederilor art. 30 din Legea contabilității 82/1991,
  • Raportul administratorului,
  • Procesul verbal pentru aprobarea raportului administratorului și propunerea de repartizare a rezultatului,
  • Prima pagină a bilanțului semnată de administrator. (Update 2020)

Microentitățile NU au obligația elaborării notelor explicative, însă Raportul administratorului, sau într-o anexă separată, trebuie să cuprindem informațiile cerute de pct. 468, lit. a, d si e si pct. 491 alin. 2, lit. c din OMFP 1802/2014.

Respectiv, vor fi prezentate informații privind:

  • politici contabile adoptate,
  • valoarea angajamentelor financiare, garanții, active/datorii contingente,
  • suma avansurilor și creditelor acordate membrilor organelor de conducere, administrație,
  • informații privind achiziția propriilor acțiuni.

Descarcă de aici un model pentru raportul administratorului și procesul verbal.


Dă share dacă ți-a fost de folos și îți mulțumesc pentru asta!

Alte articole…

5 Comentarii

  1. poriuc

    doresc sa primesc informatii

    Răspuns
  2. poriuc

    Noutatile publicate sunt de mare interes pentru contabili. Va multumesc.

    Răspuns
  3. BULUGA MARIA

    doresc sa primesc toate noutatile intrucat imi sant de mare interes. Multumesc anticipat.

    Răspuns
  4. HURJUI DUMITRU

    CONTINUTUL ZIPULUI

    Răspuns
  5. Nume *HURJUI DUMITRU

    CONTINUTUL ZIPULUI

    Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *