Microentitățile întocmesc situații financiare anuale care cuprind:
- bilanț prescurtat,
- contul prescurtat de profit și pierdere,
- formularul ”Date informative”,
- formularul ”Situația activelor imobilizate”.
Bilanțul va avea atașată o arhivă zip care trebuie să conțină:
- Declarație – conform prevederilor art. 30 din Legea contabilității 82/1991,
- Raportul administratorului,
- Procesul verbal pentru aprobarea raportului administratorului și propunerea de repartizare a rezultatului.
Microentitățile NU au obligația elaborării notelor explicative, însă Raportul administratorului, sau într-o anexă separată, trebuie să cuprindem informațiile cerute de pct. 468, lit. a, d si e si pct. 491 alin. 2, lit. c din OMFP 1802/2014.
Respectiv, vor fi prezentate informații privind:
- politici contabile adoptate,
- valoarea angajamentelor financiare, garanții, active/datorii contingente,
- suma avansurilor și creditelor acordate memebrilor organelor de conducere, administrație,
- informații privind achiziția propriilor acțiuni.
Descarca de aici un model pentru raportul administratorului si procesul verbal.
0 Comentarii