Înființare punct de lucru – documente necesare la Registrul Comerțului și la ANAF

Reactualizat pe 25 November, 2020 | Publicat pe 6 April, 2017

Deschiderea unui punct de lucru sau sediu secundar, presupune în primul rând înregistrarea și autorizarea acestuia la Registrul Comerțului (ORC). În termen de 30 de zile de la primirea actelor de la Registrul Comerțului, punctul de lucru se înregistrează la ANAF.

Documente necesare autorizare punct de lucru la ORC

  1. Cerere ORC (o poți descărca de aici);
  2. Model 3 (descarcă de aici);
  3. Hotărâre AGA pentru înființare punct de lucru (cotorul cuvintelor, nu mai este necesar);
  4. Fișă flux (o eliberează pe loc cei la la registrul comerțului);
  5. Contract comodat sau contract de închiriere. Pentru contractul de închiriere, este necesară dovada înregistrării acestuia la ANAF.
  6. Declarația conform art. 17, alin. 4 din Legea 31/90, conform căreia la sediu pot funcționa mai multe societăți;
  7. Împuternicire, dacă dosarul nu este depus de administrator.

Înregistrare punct de lucru sau sediu secundar la ANAF

  1. Declarația 061 (dacă la sediu secundar avem până în 5 salariați);
  2. Declarația 060 (dacă la sediu secundar avem minimum 5 salariați);
  3. Contract de comodat sau contract de închiriere;
  4. Certificat constatator pentru punctul de lucru;
  5. Rezoluția ORC obținută la autorizarea sediului secundar;
  6. Copie CUI.

Pentru situația în care ai minimum 5 salariați, vei obține un CIF nou care îl vei folosi pentru declararea obligației de plată a impozitului pe salarii, doar pentru acel punct de lucru.

Tot în cele 30 de zile, trebuie achiziționat Registrul unic de control pentru fiecare punct de lucru.

Distribuie

2 Comentarii

  1. Diana M

    Buna ziua,

    Ce se intampla daca au trecut deja cele 30 de zile de la inregistrarea la ORC – Registrul Comertului?
    Vor fi oare acceptate actele de catre ANAF dupa cele 30 de zile?

    Iar in situatia in care firma are decat un angajat, respectiv asociatul unic, poate aceasta fi pana la urma autorizata la ANAF?

    Multumesc frumos,
    Diana M

    Răspuns
  2. K Csaba

    Buna ziua! As avea si eu o intrebare in legatura cu infintarea punctului de lucru in cadrul societatii comerciale ce este deja infintat! Care sunt demersurile necesare unde se incepe si ce documente sunt necesare respectiv costurile infintarii!
    Multumesc pt raspuns!

    Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *