Declaratia 205 – o depunem in 2016 pentru veniturile din salarii?

Ce prevede Codul Fiscal?

Codul Fiscal Art. 231, alin. 1 „Plătitorii de venituri cu regim de reţinere la sursă a impozitelor, cu excepţia plătitorilor de venituri din salarii, conform prezentului titlu, au obligaţia să depună o declaraţie privind calcularea şi reţinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit la organul fiscal competent, până în ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat. Declaraţia informativă se va depune de către plătitorii de venit la organul fiscal competent în format electronic.”

Dar avem si Art. 132, alin. 3 „Prin derogare de la prevederile alin. (2), plătitorii de venituri din salarii şi asimilate salariilor au obligaţia să depună o declaraţie privind calcularea şi reţinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit, până la termenul prevăzut la alin. (1).”

Asadar, conform articolelor din Codul Fiscal, anul acesta se depune D205 pentru veniturile din salarii.

Ce prevede un comunicat publicat pe site-ul ANAF?

DGFP Cluj, intr-un comunicat de pe site-ul ANAF, prevedere obligatia depunerii Formularului 205 „Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit”.

Conform acestui comunicat, Declaratia 205 nu se mai depune pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor realizate de angajati, incepand cu 1 ianuarie 2016. Asadar, in principiu, de anul urmator nu va mai exista obligatia depunerii declaratiei 205, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor.

In concluzie, anul acesta 2016, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor, realizate efectiv in anul 2015, se depune declaratia 205 – pana in 29 februarie 2016.