Ce trebuie pentru suspendarea/reluarea activității la Registrul Comerțului?

Suspendarea activității o faceți dacă firma urmează să nu mai aibă activitate o perioadă dar totuși trageți speranțe că o să reluați activitatea. Nu vreți să închideți firma.

Suspendarea activității la Registrul Comerțului este o idee bună dacă vreți să obțineți de la finanțe regim derogatoriu pentru depunerea declarațiilor. Pe perioada suspendării activității, maxim 3 ani, nu trebuie să depuneți declarațiile ci numai situațiile financiare anuale – Bilanțul. Astfel faceți economie de la plata contabilului.

Mai jos găsești documentația cu care trebuie să mergi la Registrul Comerțului dacă vrei să suspendezi activitatea firmei sau să o reiei după maxim 3 ani.

[ads]

Documente necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului a menţiunilor privind suspendarea temporară a activităţii/reluarea activităţii societăţilor

  1. Cererea de înregistrare (original) – formular;
  2. Declaraţia-tip pe propria răspundere din care să rezulte că persoana juridică nu desfăşoară la sediul social, la sediile secundare ori în afara acestora/desfăşoară activităţile declarate o perioadă de maxim 3 ani – formular;
  3. Hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor/decizia asociatului unic privind suspendarea temporară a activităţii sau reluarea activităţii societăţilor  (original) – detalii;
  4. Certificatele constatatoare emise în baza declaraţiilor-tip pe propria răspundere pentru autorizarea activităţii/suspendarea activităţii;
  5. Dacă este cazul, împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original);
  6. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale – detalii:
    • 45 lei – taxele de registru;
    • 27 lei, reprezentând un procent aplicat taxei de registru – 50% Fondul de lichidare şi 10% Fondul de buletin prevăzute de Legea nr. 85/2006;
    • 72 lei pentru fiecare sediu autorizat pe baza declaraţiei pe proprie răspundere (45 lei taxa de registru, la care se adaugă 27 lei reprezentând un procent aplicat taxei de registru – 50% Fondul de lichidare şi 10% Fondul de buletin prevăzute de Legea nr. 85/2006);
    • tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.

[ads2]

Sursa: onrc.ro

You May Also Like…

1 Comentariu

  1. fleasca 2014

    Daca nu depun declaratiile contabile firma i se suspenda activitatea?

    Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *