Să vă anunțați apropiații sau chiar voi dacă sunteți în situație, că până pe 31 decembrie 2017, se depune, fără amendă, Chestionarul de stabilire a rezidenței fiscale.

Cine depune acest document?

Persoanele fizice care sunt plecate din România peste 183 de zile/an și persoanele fizice străine care stau în România peste 183 de zile/an.

Unde se depune?

La ANAF, personal sau prin imputernicire notarială sau prin poștă.

Termen depunere
31 decembrie 2017

Ce documente se mai atașează la acest Chestionar de rezidență fiscală?

1. Certificat de rezidență fiscală, solicitat din țara unde este stabilită persoana fizică.
  2. Contractul de închiriere, sau altă dovadă pentru luarea în spațiu.
  3. Contractul de muncă / Autorizație activitate independentă / Contract de studii
  4. ANAF poate solicitata la nevoie și alte documente.

Ce document emite după aceea ANAF?
In termen de 15 zile, ANAF emite Notificarea privind stabilirea rezidenței fiscale. Prin această notificare se stabilește rezidența în România sau în statul unde ești plecat.

Care este efectul notificării?

După stabilirea rezidenței fiscale se trece la analizarea Convenției de evitare a dublei impunerii cu statul unde ești plecat, de exemplu România – Germania. Pentru a beneficia de aplicarea Convenţiei de evitare a dublei impuneri, este necesar să prezinți Certificatul de rezidenţă fiscală din Germania. În funcţie de prevederile convenţiei, impozitul pe veniturile realizate sau pe proprietate poate fi datorat în România sau în Germania. Dacă există obligaţia achitării impozitului în România, poți beneficia de credit fiscal în Germania, prin prezentarea certificatului de atestare a impozitului plătit în România.

Pentru mai multe detalii, consultați Ghid privind stabilirea rezidenței fiscale emis de ANAF
Chestionarul de rezidență fiscală – îl descarci de aici.

Introdu Comentariu