Tratamentul fiscal al sponsorizarii in bunuri cand se depaseste plafonul – procedura TVA.

O entitate are dreptul sa efectueze sponsorizare catre entitati cu caracter social: ONG-uri, scoli, spitale, camine de batrani, etc. Conform Legii 32/1994 este obligatorie existenta contractului de sponsorizare incheiat intre parti.

Din punct de vedere al TVA, se poate deduce TVA-ul de la achizitie, numai daca valoarea sponsorizarii se incadreaza in procentul de 3 la mie din cifra de afaceri – calculata conform Art. 128, alin. 8, lit. f, NM alin. 10, lit. b. Concret este vorba despre sumele din Jurnalele de vanzari sau rd.17 minus rd.5 din Declaratia 300, generate pentru intreg anul. Pentru diferenta se colecteaza TVA, prin emiterea autofacturii. Suma rezultata se include in D300 depus pentru ultima perioada fiscala (luna sau trimestru) din an.
Obligatia colectarii TVA apare pentru donatia/sponsorizarea in bunuri si nu in bani.

Din punct de vedere al impozitului pe profit, cheltuiala cu sponsorizarea este cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit, insa reduce impozitul pe profit anual, in procent de 3 la mie din cifra de afaceri, fara a depasii 20% din impozitul pe profit anual – Art. 21, alin.4, lit. p. Reducerea de impozit se reflecta in D101 aferenta anului, depunsa pana in data de 25.03.N+1.
Cifra de afaceri din punct de vedere al impozitului pe profit, cuprinde veniturile din vanzarea de bunuri si prestarea de servicii din care se scad reducerile comerciale acordate si se adauga subventiile de exploatare aferente cifrei de afaceri – NM pct. 49 indice 1, lit. a.
Suma integrala a sponsorizarii poate fi dedusa integral timp de 7 ani conscutivi.

Daca firma este platitoare de impozit pe venit – microintreprindere, fiscal nu se deduce nimic din impozitul pe venit datorat.

Contractele de bursa privata sunt asimilate tot unei sponsorizarii, conform Legii 376/2004.

You May Also Like…

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *