Titular Intreprindere Individuala poate fi angajat propriu?

Potrivit art. 25 din OUG 44/2008 titularul unei intreprinderi individuale poate cumula activitatea cu calitatea de salariat al unei terte persoane, nu si in calitate de salariat propriu.

Art.25 din oug 44/2008 „(2) Întreprinzătorul persoană fizică titular al unei întreprinderi individuale poate cumula şi calitatea de salariat al unei terţe persoane care funcţionează atât în acelaşi domeniu, cât şi într-un alt domeniu de activitate economică decât cel în care şi-a organizat întreprinderea individuală”

In Art.25 din oug 44/2008 alin. (2) se face referire la o terta persoana unde ar putea fi salariat, deci o alta I.I, S.C, PFA, insa nu la I.I. unde este el titular.

1. tomusescu gica

DE ce titularul II nu are voie sa aiba contract de munca la intreprinderea sa, doar isi achita corect datoriile catre stat, nu? E corect sa se angajeze la o alta firma , cand lucreaza efectiv la firma sa? Nu are dreptul la o carte de munca , la o asigurare de sanatate, sa faca un credit? Ii obligati sa umble pe drumuri fara rost. nu mi se pare deloc corect. S-a mai schimbat ceva in 2016? Multumesc mult.

• AtelierContabilitate.ro

In baza titularului de II este asigurat la sanatate, plateste impozit, in functie de venit poate plati si pensie. Facultativ se poate asigura la somaj si poate platii si contributia pentru concedii si indemnizatii. Daca ar avea si CIM are plati impozit, sanatate, pensie de doua ori.

2. Ingrid

Bună seara, același caz îl am și eu, o persoana titulara a unei întreprinderi individuale, deține și un Srl cu același domeniu de activitate și dorește angajarea pe srl ca si confecționer, iar ulterior întreprinderea sa o închidă, dar pana atunci poate avea calitatea de salariat, laveniturile pe I. I pana la aceasta data a achitat cas la minim pe economie