Antreprenor: informații pentru tine

Când vorbim despre antreprenoriat, apare întrebarea: "Pentru acest statut am nevoie de niște calități înnăscute, cu care anumite persoane sunt înzestrate, iar altele nu?" Raspunsul este NU! Deși, unele atribute individuale pe care unii le dețin, ajută și stimulează activitatea antreprenorială, acestea sunt datorate, mai degrabă, mediului în care trăiește, decât dotărilor genetice. Însă, chiar dacă pe parcursul vieții, ai dobândit în mod inopinat, ”darul” antreprenoriatului, acest lucru nu este suficient! Antreprenoriatul presupune o învățare continuă! În caz contrar, ”darul” antreprenoriatului nu valorează nimic, la fel cum un diamant neprelucrat arată ca un bolovan. Mai mult, chiar și o stâncă șlefuită poate arăta splendid, chiar dacă înlăuntrul ei nu s-a aflat niciodată un diamant.

Rezolvarea este educația antreprenorială! Totuși, ce e necesar, este să fii o ”minte” curioasă!

SRL-D informații necesare pentru contabilitate

În articolul de față, mi-am propus să analizez informațiile necesare pentru contabilitatea unui SRL-D. Nu voi trata aspecte referitoare la obținerea și contabilitatea ajutorului nerambursabil. Informații preliminare - SRL-D poate fi înființat doar de persoanele fizice care NU au fost/sunt asociați și/sau administratori în SRL, SA. Se poate înființa SRL-D de persoanele fizice care au avut/au PFA, II, AF. - Pentru înființarea unui SRL-D nu se plătesc taxele la registrul comerțului, însă depunerea capitalului social este obligatorie. Taxele la registru comerțului se vor plăti la expirarea...

citește mai mult

Deschidere firmă – documente necesare și costuri

Vrei să pornești în antreprenoriat? Primul lucru de care ai nevoie este o formă de organizare, o firmă. Forma de organizare, o alegi în funcție de domeniul de activitate și de ce preconizezi că vei realiza pe firmă. Ai posibilitatea de a alege între SRL sau PFA / II / IF. Sfatul meu este să consulți un contabil pentru ați îndruma pașii spre ceea mai bună opțiune. Deasemenea poți să te informezi și din articolul de aici. Înființare SRL Primul pas este să faci rezervarea de denumire pentru firmă. Te gândești de acasă cum vrei să se numească firma ta. Trebuie să ții cont că verificarea...

citește mai mult

Antreprenor – ce este TVA și care sunt regulile TVA

Ce este TVA? Taxa pe valoarea adăugată (prescurtat TVA, VAT în engleză) este un impozit indirect suportat de consumatorul final al bunului/serviciului respectiv. Care sunt cotele de TVA? În România sunt în vigoare 2 cote de TVA: cota standard: 19% cote reduse: 9% și 5%. Când este obligat antreprenorul să fie plătitor de TVA? O entitate (SRL / PFA / II / IF / ONG) este obligată să devină plătitoare de TVA, când cifra de afaceri (total vânzări pe an), depășește 220.000 lei. Pentru firmele nou înființate, acest plafon de 220.000 lei nu se recalculează proporțional cu perioada de la înființare...

citește mai mult

Antreprenor de firmă nouă – Ce fac de acum încolo?

După ce ai actele de la Registrul Comerțului, următorul pas este să îți cauți un contabil (dacă nu ai deja unul). Înainte de primul contract, de prima achiziție, de prima vânzare, trebuie să cunoști un pic de contabilitate primară. Așa că cel mai bun sfetnic îți va fi contabilul.   A. În funcție de specificul activității care urmează să o desfășori, trebuie să obții autorizații de funcționare. Nu este obligatorie obținerea tuturor acestor autorizații, dar trebuie să te interesezi de următoarele: Autorizație la Direcția Sanitar Veterinară; Autorizație de funcționare de la Primărie;...

citește mai mult

Înființare punct de lucru – documente necesare la Registrul Comerțului și la ANAF

Deschiderea unui punct de lucru sau sediu secundar, presupune în primul rând înregistrarea și autorizarea acestuia la Registrul Comerțului (ORC). În termen de 30 de zile de la primirea actelor de la Registrul Comerțului, punctul de lucru se înregistrează la ANAF. Documente necesare autorizare punct de lucru la ORC Cerere ORC (o poți descărca de aici); Model 3 (descarcă de aici); Hotărâre AGA pentru înființare punct de lucru (cotorul cuvintelor, nu mai este necesar); Fișă flux (o eliberează pe loc cei la la registrul comerțului); Contract comodat sau contract de închiriere. Pentru contractul...

citește mai mult

Vreau să îmi deschid firmă – SRL sau PFA / II / IF?

Vrei să deschizi o afacere? Prima dată ai nevoie de o firmă sau formă de organizare. Dacă nu știi ce formă de organizare să alegi, parcurge informațiile de mai jos. Te vor ajuta să iei o hotărâre. Ce presupune un SRL? Răspunderea o ai în limita capitalului social. Banii/ profitul din firmă nu îl poți scoate când vrei, ci trebuie să aștepți închiderea anului fiscal. Vei dispune de bani sub formă de dividende. Aceste dividende se vor impozita cu 5% plus sănătate 5,5% (dacă nu ai alte venituri pe lângă dividende). Impozitarea SRL poate fi sub forma impozitului pe profit sau impozitului pe venit...

citește mai mult

Smart Bill Gestiune Cloud – tutorial video

La sfârșitul acestui material video, vei dobândi cunoștințele de care ai nevoie pentru lucrul cu Smart Bill pe partea de contabilitate primară/gestiune. Prima dată vom vedea ce este Smart Bill Cloud și pentru ce este util, ca mai apoi să facem împreună contabilitatea primară la o firmă. Poate te întrebi ce este Smart Bill Cloud? Sau poate ai auzit că se folosește pentru emiterea de facturi. Ei, dacă nu ai auzit până acum, au pe lângă facturare o extensie a programului, numită SmartBill Gestiune. Această extensie este pentru contabilitatea primară. De ce ai alege Smart Bill Gestiune când sunt...

citește mai mult

15 informații utile pentru antreprenori la început de an

În materialul de azi am conceput o schiță pentru informarea firmelor cu privire la ce este valabil în 2017 și ce ar trebui să cunoască în linii mari fiecare antreprenor. Te rog să completezi la comentarii, dacă consideri că lista ar trebui să cuprindă și alte informații, după care voi actualiza acest material. Salariul minim din 1 februarie va fi 1450 lei. Acum este 1250 lei. Așadar contribuțiile la stat pentru salarii vor crește. Veți avea mai mult de plată 🙁 Ziua de 24 ianuarie și 1 iunie va fi zi liberă legală. În această zi nu se lucrează. Angajaților care lucrează totuși, li se oferă...

citește mai mult

Ce documente trebuie să prezinți în cazul unui control ANAF?

În cadrul unei campanii de informare desfășurate de ANAF la nivel național, au apărut materiale informative care detaliază aspectele urmărite în cazul unor controale ANAF. Așadar documentele cerute în cazul unui control ANAF sunt: 1. Casa de marcat Lângă casa de marcat trebuie să puteți pune la dispoziție: - cartea de intervenții; - declarația de instalare a casei de marcat; - registrul special al casei de marcat. 2. Registrul de casă Pentru justificarea încasărilor și plăților se întocmește registrul de casă. ANAF controlează raportul X al casei de marcat din care rezultă totalul vânzărilor...

citește mai mult

Control ITM – ce documente trebuie să prezint?

Controalele ITM sunt destul de frecvente în această perioadă. Au tot felul de tematici. Ca antreprenor și contabil e bine să cunoști cu ce trebuie să fii pregătit. În articol am preluat de la ITM Bihor documentația care trebuie să o prezinți la un eventual control ITM. Ce este foarte important de știut? Cel mai important lucru este să ai programul acoperit. Orarul afișat pe ușă și declarat la primărie trebuie să fie acoperit (în ore) de salariații activi. Să ai completate pontajele iar statele de salarii să fie semnate de către angajați. Să te asiguri că fiecare salariat își cunoaște...

citește mai mult