Selectează o Pagină

Cand se depune declaratia 600?

• Declarația 600 se depune in termen de 30 zile de la infiintare.
  • Declaratia 600 se mai depune pana la data de 31 ianuarie a anului pentru care se stabilesc plati anticipate. In anul 2016, declaratia 600 se depune pana in 1 februarie 2016. – art. 151, alin. 6 CF –

Cine nu depune D600 in 2016?

• Pensionarii; – art. 150 CF –
  • Persoanele fizice asigurate in sisteme proprii de asigurare (gen avocatii);  – art. 150 CF –
  • Persoanele fizice care au un venit net realizat la 2015 sub 35% din castigul salarial mediu brut (938 lei/luna).  – art. 148, alin. 4 CF –

Cine depune D600 in 2016?

Celelalte categorii, enumerate la Art. 137, alin.1, sunt obligate sa depuna declaratia 600 si sa efectueze plati anticipate la 2016.

Baza de calcul pentru plata anticipata la pensii este:

a) venitul realizat în anul precedent, rămas după scăderea din venitul brut a cheltuielilor efectuate în scopul desfăşurării activităţii independente, exclusiv cheltuielile reprezentând contribuţia de asigurări sociale, raportat la numărul lunilor de activitate din cursul anului, depăşeşte 35% din câştigul salarial mediu brut, în cazul contribuabililor care desfăşoară activităţi impuse în sistem real;

b) venitul lunar estimat a se realiza potrivit art. 120 alin. (1) din Codul Fiscal depăşeşte 35% din câştigul salarial mediu brut, în cazul contribuabililor care desfăşoară activităţi impuse în sistem real şi îşi încep activitatea în cursul anului fiscal sau în cazul celor care trec de la determinarea venitului net anual pe baza normelor anuale de venit la impozitarea în sistem real;

c) valoarea lunară a normelor de venit obţinută prin raportarea normelor anuale de venit la numărul lunilor de activitate din cursul anului după aplicarea corecţiilor prevăzute la art. 69 depăşeşte 35% din câştigul salarial mediu brut, în cazul contribuabililor care în anul fiscal în curs desfăşoară activităţi impuse pe bază de norme de venit.

– art. 148 alin. 1, 2 si 3 CF –

Baza la care se calculeaza cota de contributie datorata anticipat este de 938 lei/luna (35% din castigul salarial mediu brut). La regularizare se va plati diferenta dintre venitul net realizat si baza lunara de calcul la care s-a platit anticipat, cu incadrarea in plafonul minim si maxim. Plafonul maxim la contributia CAS este echivalentul a 5 ori castigul salarial mediu brut. – art. 152, alin. 2 CF

Plata diferentei se face in baza deciziei de impunere in termen de 60 de zile. – art. 152, alin. 6 CF –

Pentru ce cota de contributie se poate opta?

• 10.5%
  • 26.3%

Cota de contribuţie de asigurări sociale pentru contribuabilii care realizeazã venituri din activitãți independente este cota pentru contribuţia individuală de asigurãri sociale care de exemplu, pentru condiţii normale de muncă este de 10,5%.

Contribuabilii pot opta pentru cota integrală de contribuţie de asigurări sociale corespunzătoare condiţiilor normale de muncă de 26,3%, bifȃnd căsuţa corespunzătoare opţiunii pentru aplicarea cotei integrale de contribuţie de asigurări sociale aferente condiţiilor normale de muncă;

Opțiunea este obligatorie pentru contribuabil pentru întreg anul fiscal, inclusiv la regularizarea plăţilor anticipate, şi se consideră reînnoită pentru următorul an fiscal dacă contribuabilul nu solicită revenirea la cota individuală. – art. 151, alin. 7 CF –

Cum se poate depune D600?

• Direct la registratura, pe suport hartie;
  • La oficiul postal, prin scrisoare recomandata;
  • Online, prin transmitere la distanta pe portalul ANAF.

Formularul declaratiei 600 il poti descarca de aici.

Vezi si: Venituri din activitati agricole – se depune Declaratia 600?

Contribuie și tu ...

comments